Wyszukiwarka

nieuczciwe praktyki dystrybucji Numatic w Polsce

AKTUALNOŚCI » nieuczciwe praktyki dystrybucji Numatic w Polsce

Tutaj będziemy publikować podejrzenie o nieuczciwych praktykach dystrybucji Numatic w Polsce.

 Zapraszamy także do dyskusji i wyrażenia opinii na Facebooku: https://www.facebook.com/ebenhezerpl/

 TEMAT DYSKUSJI:

Jak przeciwdziałać praktykom monopolistycznym: zmowie cenowej oraz podziale rynku w realiach wolnorynkowych. Czy klient ma na to wpływ czy jest tylko obserwatorem?

Zgłoszenia nr 0,1,6 i 9 dotyczą firmy Polor, pozostałe jej dystrybutorów

 ZGŁOSZENIE NR "0"   Czy w umowie dystrybucyjnej klauzula wyłączności, której celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie konkurencji na rynku jest dozwolonym porozumieniem?

Czy grożenie karą usunięcia z sieci dystrybucyjnej dealerowi poprzez opisany niżej bojkot innego dealera jest dozwolone?
- usunięcie firmy Alpap sp z oo z dystrybucji urządzeń produkcji Numatic w Polsce przez Polor i jej sieć dystrybucyjną?

Zakaz sprzedaży produktów Numatic firmie Alpap przez firmę Polor? Czy podobne ostrzeżenia są wysyłane do klientów, aby nie kupowali urządzenia produkcji Numatic od firm nie będących w sieci dystrybucyjnej firmy Polor ? Czy naprawdę nikt bez zgody firmy Polor z siedzibą w Szczecinie nie może sprzedawać ani kupować urządzenia produkcji Numatic w Polsce? Firma Alpap na cenzurowanym, od dystrybutorów Poloru nie zakupi towaru producenta Numatic w Polsce (co jest równoważne z tym, że nie sprzeda klientom tego produktu) ponieważ grożą im niemiłe konsekwencje w postaci utraty statusu dealera? Czy opisana praktyka jest prawnie dopuszczalna? Czy tak działa niewidzialna ręka wolnego rynku? Oceńcie sami.

 

 ZGŁOSZENIE NR 1

usunięcie z dystrybucji produktów Numatic w Polsce kolejnej firmy?

Firma Polor sp. z o.o. ze Szczecina wraz ze swoimi dystrybutorami publikują zmanipulowane oświadczenia o nieuczciwych praktykach Eben-Hezer, ponieważ nie należy do ich sieci dystrybucyjnej. Firma PHU EBEN-HEZER jest w sieci dystrybucyjnej innych oficjalnych dealerów producenta Numatic w Europie - korzysta z importu równoległego. Dystrybutorami Poloru są: Bonus Czystość, Haerson, Cleanlogis i Proeko i inni (Debiut Plus, SIM s.c., JUST - POL itp). Warto wspomnieć, że właścicielami pierwszych dwóch dystrybutorów Poloru są byli pracownicy Poloru (od 5 lat niezmiennie najlepsi dealerzy Poloru - przypadek?), a trzeciej młodej firmy właścicielami są panstwo Dominiczak (prezesem Poloru jest p. Włodzimierz Dominiczak). Właścicielem ostatniej z podanych firm jest dyrektor regionalny Polor sp. z o.o. ze Szczecina. Przypadek czy celowe działanie? Czy te firmy znają art.15 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  (Dz.U. z  2003 r. nr 153 poz. 1503 z zm.)? Jeśli nie jest to nawoływanie do bojkotu to może jest to kumoterstwo? Gwoli przypomnienia kumoterstwo – to wzajemne popieranie się ludzi związanych przynależnością do jakiejś grupy czy pokrewieństwem, zwykle dla osiągnięcia pozycji społecznej lub korzyści materialnych, nie opierające się na ocenie wartości tych osób, lecz na fakcie znajomości. A może jedno i drugie? Oceńcie sami.

Poniżej publikujemy to oświadczenie, które jest w całości zmanipulowane.

ZGŁOSZENIE NR 2:

Podejrzenie o nieuczciwe praktyki dystrybutora Poloru firmy Bonus-czystość w tle producent Numatic, który działa w Warszawie tylko nam o tym nic nie wiadomo (producent NUMATIC nie ma oddziału ani przedstawicielstwa w Polsce). Czy można odnieść wrażenie, że firma Bonus-Czystość podszywa się pod producenta Numatic? Sprawę zgłoszono firmie Polor sp. z o o., której Bonus - Czystość jest lokalnym dystrybutorem na województwo śląskie i zachodniopomorskie.  BEZ KOMENTARZA I OSWIADCZEŃ.

oto fragmenty prób literackich ze strony Bonus - Czystość : cytuję: " Numatic w szczególnym mieście, jakim jest Warszawa podejmował i kontynuuje działania (....)". I jeszcze jedno wzięte z wyników Google'a: " Oddział Warszawa. Numatic od 1994 roku prowadzi aktywną działalność w Polsce. Dzięki przyjęciu odpowiednich założeń możliwe było osiągnięcie w 2014 roku pozycji lidera branży produktów czyszczących. To bardzo szerokie pojęcie – jednak nasze starania polegające na tym, aby zapewnić klientom – zarówno ..." . TEN Numatic staje się nagle w cytowanym tekście MY (domyślnie: NUMATIC) i osadza się łagodnie w Warszawie, gdzie ani Polor sp. z o.o. ani Bonus - Czystość s.c. nie mają swojego oddziału ...  A czy jest jakiś inny dystrybutor Poloru w Warszawie? Owszem byli (w 2013 r. nawet 6 dealerów), ale zostali usunięci i nie ma ani jednego dystrybutora Poloru w Warszawie ... Bez komentarza.

 ZGŁOSZENIE NR 3

Cena to nie wszystko. Ale zastanawiamy się jak to jest, żę wszyscy dystrybutorzy Poloru podają ceny na poziomie nie niższym niż 559 zł za odkurzacz HVR 160. Faktem jest, że chlubą Poloru o czym piszą na swoich stronach jest kontrakt z największą siecią Media-Expert. Czy mozna mieć jednak cenę niższą niż cena sieciówki w sieci? Przypadek? Oceńcie sami.

 

  

ZGŁOSZENIE NR 4

Kolejne zgłoszenie jest bardzo interesujące, ponieważ pokazuje prawdziwe motywy publikacji nieprawdziwych oświadczeń. W zgłoszeniu nr 2 zajmowaliśmy się DEALEREM POLOR sp. z o.o. oraz jego "warszawskimi osiągnięciami". Teraz zajmiemy się innym dystrybutorem Poloru sp. z o.o.  - firmą HAERSON z Gdyni. Trudno obiektywnie dociec jakie są motywy publikacji nieprawdziwych oświadczeń: troska o klienta, aby nie pomylił sklepu i nie kupił u innego dealera też oferującego te same produkty lub autentyczna troska, aby nie stała się krzywda konsumentowi. HAERSON z Gdyni jednak rozwiązuje nasz dylemat i odpowiada skąd taki przejaw solidaryzmu w publikacjach oświadczeń na Facebooku i swoich sklepach internetowych. Odpowiedź brzmi krótko i tajemniczo: MARKETING - tak, winą za to należy obarczyć marketing, ponieważ pod taką sekcją znajduje się wspomniane oświadczenie co widać na poniższym zrzucie. Jaka jest najkrótsza definicja marketingu? Wikipedia odpowiada - OSIĄGAĆ ZYSK. I wszystko jasne. Marketing może być czysty lub brudny. Czy można promować czystość brudnymi metodami?

Jeśli tak, to apelujemy - na serio -  kupujcie produkty Numatic w sklepach firmy HAERSON z Gdyni to jest www.euro-matic.pl  oraz www.euro-mop.pl , przez co pomożecie osiągnąć zysk tej firmie. Może przestanie publikować zmanipulowane oświadczenia?

ZGŁOSZENIE NR 5

- zastraszanie niezadowolonych klientów?

Tym razem zgłoszono nam, że DEALER POLORU firma HAERSON z GDYNI zastrasza jednego ze swoich klientów (a może jest ich więcej?), którzy są niezadowoleni z serwisu Poloru w Gdyni (Haerson korzysta z serwisu Poloru oddział Gdynia). Czasami jednak zdarzy się, że się trafi niezadowolony klient. Można po dobroci przeprosić, ale żeby straszyć klientów? Klient napisał opinię o Haerson z Gdyni: "Firma zastrasza tych co wystawia negatywne opinie. Nigdy bym się nie spodziewał że można tak nisko upaść." Żeby nie  być gołosłownym poniżej zrzut. BEZ KOMENTARZA. Oceńcie sami. 

 

 

  ZGŁOSZENIE NR 6

CENY KATALOGOWE NUMATIC W INTERNECIE - nakaz czy dobrowolność?

Dystrybutorzy Poloru podają ceny katalogowe produktów Numatic w internecieCzy jeśli nie dostosują się do tego grożą im ze strony firmy Polor zmniejszenie rabatów lub "brak dostępności" towaru, ostatecznie zawieszenie lub jednostronne zerwanie współpracy?

Poniżej prezes Polor sp. z o o p. Włodzimierz Dominiczak wzywa firmę EBEN-HEZER PHU do podniesienia cen produktów Numatic w internecie do cen katalogowych. Krótko po tym pod innym pretekstem dochodzi do pierwszego zawieszenia współpracy pomiędzy firmą Polor a EBEN-HEZER.

 

Prezes firmy Polor sp. z .o. p. Włodzimierz Dominiczak napisał do EBEN-HEZER PHU:  " w związku z kolejnym złamaniem umowy o nie umieszczczanie cen Numatica poniżej naszej ceny katalogowej proszę o natychmiastowe usunięcie tej informacji z internetu. Następne takie działania z Pana strony zmusi nas do natychmiastowego zakończenia współpracy oraz podania informacji o tym do publicznej wiadomości.       Z poważaniem Włodzimierz Dominiczak"

Inni dystrybutorzy Poloru problemu nie mają z podawaniem cen katalogowych produktów Numatic. Poniżej najbardziej popularny kablowy automat myjący Numatic TT 4045 w dwóch sklepach www.euro-matic.pl  i www.euro-mop.pl należący do Haerson z Gdyni oraz www.euroczystosc.pl należący do Bonus - Czystość z Gliwic/Chociwel kilka lat temu oraz z 11.01.2018 r. bateryjny TGB 4045 /drugie zdjęcie/. Przypadek czy przemyślana strategia?

Jakie wnioski? Na końcu tej historii jest klient, który chciałby uzyskać najlepszą rynkową cenę - taki jak przykładowy Hotel Radisson /to najstarsze odnotowane zastrzeżenie/. Ale wobec takiego obrazu jaki wyżej przedstawiono czy można odnieść wrażenie, że klient zainteresowany kupnem produktów Numatic jest tylko ofiarą gry jaka jest prowadzona poza nim? Kto wie ilu klientów spotkał los poniższego hotelu w przeciągu ostatnich 10 lat ?  Oceńcie sami.

 

ZGŁOSZENIE NR 7

 KONKURENCJA STRASZY /inaczej ostrzega/ ŻE BRAK U NAS GWARANCJI NA URZĄDZENIA NUMATIC. dlaczego kłamią? Poniżej krótkie wyjaśnienie. Marketing i wizerunek można budować różnie, ale najtaniej i najszybciej na lękach konsumentów. Kto to powiedział?

 

ZGŁOSZENIE NR 8 

bezprawny bojkot dystrybutorów Polor sp. z oo w Polsce związany z podawaniem niższych cen w internecie produktów Numatic przez EBEN-HEZER?

Firma Cleanlogis z Bygdoszczy jako autoryzowany dealer Polor  używa reklamy:

UWAGA! Kupuj tylko u autoryzowanych dealerów! Uważaj na nieuczciwe praktyki stosowane przez sprzedawcę - firmę Eben-Hezer z Warszawy (wyjaśniamy, że nieuczciwość polega na tym, że Eben-Hezer nie należy do sieci dystrybucyjnej firmy Polor ze Szczecina czyli nie jest tzw. autoryzowanym)

CZY WARTO KUPOWAĆ U AUTORYZOWANEGO DEALERA? SPRAWDZAMY . Czy z poniższego opisu można odnieść wrażenie, że firma Cleanlogis stosuje nieuczciwe praktyki wprowadzając klienta w błąd przez oferowanie jakościowo gorszego urządzenia i w dodatku używanego (popokazowego) w cenie wyższej od modelu lepszego i fabrycznie nowego u Eben-Hezer ??? Bez komentarza - po prostu przeczytaj chat z tą firmą:

 

 

klient chciał nową maszynę, a otrzymał ofertę na gorszą i w dodatku używaną - ponadto w droższej cenie niż model wyższy fabrycznie nowy w .. Eben-Hezer. 

INSTRUKCJA ROZMOWY na przykładzie chatu klienta w sprawie zakupu maszyny czyszczącej TT 4045G produkcji Numatic z jednym z AUTORYZOWANYCH DYSTRYBUTORÓW firmy POLOR tj.  firmy CLEANLOGIS z Bydgoszczy - /podstawa do jakiej odnoszą się autoryzowani dealerzy to wydane przez Polor zmanipulowane oświadczenie/

  • Zacznij rozmowę podając cenę katalogową netto interesującego modelu
  • Skoryguj cenę na brutto
  • Potem przeproś i podaj niższą cenę tym razem brutto
  • Gdy klient widział niższą cenę i mówi o tym – ustal od jakiej firmy ma taką cenę lub może sam powie
  • Jeśli to importer Eben-Hezer – użyj schematu postępowania:

- nie jest autoryzowany przez firmę Polor (cokolwiek to znaczy)

- nie mają serwisu (mają, ale klient jeśli nie z Warszawy tego nie sprawdzi)

- niewiadomego źródła pochodzenia maszyny (to znaczy nie od firmy Polor, tylko od innych firm z oficjalnej sieci producenta Numatic na terenie UE)

- długi czas oczekiwania (niech klient myśli, że chodzi o 2 lub 4 miesiące choć to tylko do 5 dni)

 6) Po zasianiu wątpliwości u klienta na temat konkurencji jaka jest firma Eben-Hezer obniż cenę o symboliczną kwotę, ale zaoferuj też w sposób akceptowalny przez klienta inne urządzenie i w dodatku popokazowe - tj. używane – schemat postępowania - używaj zwrotów:

- „maszyna ta sama, ale wersja ET (to znaczy całkowicie inny podobny model)

- „końcówka serii w niższej cenie, ale nie wiem czy jeszcze dostępna”

- „taka sama tylko w wersji czerwonej” (ta różnica widoczna gołym okiem, bo inny kolor, to czy ssawa aluminiowa czy plastikowa dla laika sprawa bez znaczenia)

- teraz zastosuj kolejny trick: „popokazowa” – „po jednym pokazie czyli praktycznie nowa” (mało istotna różnica, bo autoryzowany dealer wymieni gumy, szczotkę na nowe. Jak się wymieni te elementy to nawet z rocznej po 30 pokazach każda maszyna będzie wyglądać jak nowa)

- zaproponuj teraz gratisy, np. uchwyt pada i koszt dostawy w cenie

- nie zapomnij wspomnieć, że to ostatnia sztuka w Polsce (tylko w firmie Polor)

WNIOSKI:

Klient chciał kupić nowe urządzenie TT 4045G produkcji Numatic u autoryzowanego dystrybutora firmy Cleanlogis z Bydgoszczy. Z czym wyjedzie? Z innym modelem jakościowo gorszym (chociaż zapewniono go, że jest to takie samo urządzenie tylko w innym kolorze) i w dodatku używanym? Czy autoryzowany jest synonimem nieuczciwej praktyki wobec klienta? Bez komentarza. Oceńcie sami.

 

 Zgłoszenie nr 9

 

Angielski producent Numatic nie ma siedziby ani oddziału w Polsce. Polor sp z o o ze Szczecina jest jednym z wielu dystrybutorów producenta tworzących sieć dystrybucyjną na terenie UE.

Zgłoszono nam, że producent Numatic ma siedzibę w Polsce wskazując mapkę poniżej. Wyjaśniamy: Producent Numatic nie ma siedziby ani oddziału w Polsce. Producent Numatic stworzył sieć dystrybucyjną na terenie UE. Firma Polor sp z oo jest jednym z wielu dystrybutorów producenta Numatic na terenie Europy (np. w Niemczech i na Litwie jest po dwóch oficjalnych dystrybutorów Numatic). Czy zatem firma Polor jest producentem Numatic jak wskazuje mapka? Ten kto powiedział, że obraz mówi więcej niż 1000 słów miał rację?  Właścicielem strony internetowej www.numatic.pl oraz www.sklepnumatic.pl nie jest producent Numatic, tylko firma Polor ze Szczecina. 

 

 

 

 

Znajdź nas na G+ Znajdź nas na Facebook
Eben Hezer PHU Numatic Warszawa

Eben-Hezer
Maszyny Czyszczące

ul. Wasilkowska 12C
04-938 Warszawa

Maszyny czyszczące Numatic

Import
Export

Tel. +48 22 872 44 53
tel. GSM: 605 594 240

Sklep Numatic Warszawa
Regulamin sklepu
Bezpieczne płatności


Uwaga, strona używa plików Cookies!
Korzystając ze strony zgadzasz się z zapisami
polityki plików Cookies zawartymi w regulaminie.
Copyright © 2017
Sklep internetowy Quick.Cart